ВІД ШТРАФУ ДО АНУЛЮВАННЯ ЛІЦЕНЗІЇ. ПРО НАСЛІДКИ НЕЗАКОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КОЛЕКТОРІВ

В Україні з 14 липня набув чинності закон №1349-IX про захист прав споживачів під час врегулювання простроченої заборгованості (так званий антиколекторський закон). Він регулює роботу колекторських компаній і встановлює вимоги до поведінки колекторів у процесі стягнення боргів. Про це у коментарі для телеканалу LIVE повідомив керуючий партнер АО EVRIKA Андрій Шабельніков. Новий закон забороняє колекторам:

–          будь-яким способом взаємодіяти з боржником з 20 години вечора до 9 годин ранку, а також у вихідні, святкові та неробочі дні. Зокрема, заборонені дзвінки, зустрічі та повідомлення;

–          за власною ініціативою взаємодіяти з боржником більш як два рази на добу;

–          використовувати автодозвон понад 30 хвилин на добу;

–          передавати особисті дані боржника, інформацію щодо його заборгованості третім особам;

–          використовувати в разі надсилання повідомлень теми, які можуть містити загрозу або сприйматися боржником як загроза; –          приховувати номер телефону або адресу, з яких надходить повідомлення або здійснюється дзвінок;

–          завдавати шкоди особистій і діловій репутації боржника (наприклад, розміщувати фотографії позичальника на порносайтах, розклеювати образливі оголошення, залишати в під’їзді боржника написи тощо);

–          вводити боржника в оману щодо розміру заборгованості та наслідків невиконання зобов’язань;

–          шантажувати боржника, погрожувати, завдавати шкоди йому або його майну.

Також закон захищає від колекторів членів сім’ї боржника, представників, спадкоємців, поручителів та інших осіб, які взаємодіють із боржником. Наприклад, колектор не має права надалі спілкуватися з контактною особою, якщо вона заборонила їм це спілкування.

Крім того, відтепер колекторами можуть називатись тільки ті компанії, що зареєстровані у відповідному Реєстрі.

Тепер займатися стягненням боргів зможуть тільки ті компанії, які:

–          не порушують закони про захист прав споживачів;

–          мають бездоганну репутацію;

–          мають прозору структуру власності;

–          керівники та співробітники яких відповідають кваліфікаційним вимогам.

Якщо на колекторську компанію або кредитора, який користується її послугами, є одна підтверджена скарга від споживача, то регулятор накладе на них такі стягнення:

– письмове застереження з вимогою виправити помилку;

– штраф на кредитодавця, нового кредитора або колекторську компанію.

Якщо ж цих скарг дві або більше, то йтиметься про:

–          тимчасову заборону колекторській компанії здійснювати врегулювання простроченої заборгованості;

–          вилучення відомостей про колекторську компанію з реєстру колекторських компаній;

–          тимчасову зупинку або відкликання (анулювання) ліцензії кредитодавця.

Сюжет можна переглянути за посиланням:

#колектори #закон #адвокат #праваспоживачів

Leave a Comment