Захист прав в Інтернеті. З чого почати?

Порушення прав в Інтернеті є непоодиноким випадком. Зачасту, користувачі Інтернету не завжди обізнані у тому, як все влаштоване та до кого звертатися із вимогою про захист своїх прав.

Скарга на неправомірні дії користувача в Інтернеті – називається абуза (від англ. abuse – образа).

То що робити, якщо Ваші права порушено в Інтернеті?
Шукати адміністратора та його контакти. В багатьох випадках, якщо порушення трапилось не на якомусь форумі, а на певному вебсайті, то звертатися необхідно до хостинг-провайдера. Оскільки саме хостинг-провайдер адмініструє відповідний веб-сайт.

Насамперед необхідно з’ясувати контактні дані хостинг-провайдера веб-сайту. Зазвичай це e-mail, що починається з «abuse» або «support», який можна дізнатися використовуючи публічний сервіс мережі Інтернет «Whois» (деякі веб-сайти розміщені на піддоменнах і інформація в Whois може не відображатися). Деякі хостинг-провайдери вимагають подачу скарг виключно через їх он-лайн форму, з метою зручності обробки абуз.

Також існують веб-сайти, що використовують сервіс Cloudflare, Variti з метою приховати своїх даних і захисту свого веб-сайту від DDoS-атак. У зв’язку з такими обставинами, час на пошуки контактів хостинг-провайдера може збільшиться. Як варіант, ми можемо рекомендувати Вам написати реєстратору доменного імені скаргу, яку він може переслати або хостинг-провайдеру, або власнику веб-сайту.

Зміст повідомлення.

У самій абузі рекомендуємо зазначити наступне:

1. Точна назва веб-сайту і його IP-адресу. Навіщо IP-адреса? Навіть якщо Ви помилилися одним символом, правильно вказана IP-адреса може підвищити Ваші шанси на позитивний розгляд абузи. Цю інфомрацію Ви можете знайти у онлайн-реєстрі Whois.

2. Тема скарги. Рекомендовані теми: порушення авторських прав, прав на знаки для товарів і послуг, поширення конфіденційної інформації (не плутати з недостовірною), явно негативною інформацію (веб-сторінки, що пропагують недружнє ставлення до кого-небудь). Не рекомендуєма тема – видалення контенту, що поширює недостовірну інформацію та інші спірні ситуації, оскільки в більшості випадків отримаєте відмову з рекомендацією звертатися до суду.

3. Обов’язково подавати документи, що підтверджують Ваші повноваження представника, документи, що підтверджують права власності (наприклад, ліцензійний договір). На практиці, деякі хостери вимагають підписувати подані документи за допомогою ЕЦП. Будьте готові до того, що хостер може перенаправити отримані документи власнику веб-сайту.

4. Додаткові документи, які  можуть свідчити про порушення прав.

Таким чином, при масовому порушенні прав правильно складена і відправлена абуза хостеру може не тільки позитивно вплинути на розв’язання конфліктної ситуації, а й допомогти вирішити питання в досудовому порядку.

Leave a Comment