Фейкові знижки та обрахунок на касі. Поради адвоката щодо захисту прав споживачів

У сюжеті для телеканалу «Україна» адвокат АО EVRIKA Андрій Шабельніков розповів про право споживача на інформацію про продукцію.

Важливо, що відповідно до ЗУ «Про захист прав споживачів» вживання понять “знижка” або “зменшена ціна” або будь-яких інших, аналогічних за значенням, дозволяється лише з додержанням таких умов:

1) якщо вони застосовуються до продукції, яку безпосередньо реалізує суб’єкт господарювання;

2) якщо такого роду знижка або зменшення ціни застосовується протягом визначеного та обмеженого періоду часу;

3) якщо ціна продукції є нижчою від її звичайної ціни.

Отже, ЗУ «Про захист прав споживачів» прямо передбачає, що у випадку вживання продавцем понять “знижка” або “зменшена ціна” або будь-яких інших, аналогічних за значенням ціна продукції зі знижкою має бути дійсно нижчою від її звичайної ціни.

Законом “Про захист прав споживачів” визначено, що правочини, здійснені з використанням нечесної підприємницької практики, є недійсними.

Суб’єкти господарювання, їх працівники несуть відповідальність за нечесну підприємницьку практику згідно із законодавством, відповідно до якого продавець зобов’язаний повернути на вимогу покупця сплачені за товар кошти, а покупець повертає товар.

На «нечесного продавця» можна поскаржитись (написати звернення) до Держспоживінспекції України, які ініціюватимуть перевірки продавця за результатами якої його будуть притягувати до відповідальності.

Але розмір відповідальності є неспівмірним навіть із затраченим на звернення часом (мінімальний розмір штрафу складає 34 грн).

 

Leave a Comment